Interieurwinkelketen CASA opende op vrijdag 1 juni op feestelijke wijze de deuren in Utrecht. De internationale winkelketen met al 500 vestigingen in 8 Europese landen, zet daarbij voet aan de grond in Nederland. Met deze opening wordt de lancering van CASA in Nederland opgestart, iets wat niet onopgemerkt voorbij zal gaan. De Grand Opening in Utrecht gaat gepaard met een heuse lanceringscampagne, waarbij de Nederlandse consument tijdens het feestelijke openingsweekend kennismaakt met het CASA-concept. De webshop werkt inmiddels ook.

De opening van CASA Utrecht markeert de start van de nationale uitrol van CASA in Nederland. De eerste 50 winkels worden nog voor het einde van dit jaar in Nederland geopend. Voor de zomer van 2019 volgen de overige winkels.

CASA startte in het voorjaar van 2017 met de implementatie van haar strategisch masterplan: CASA 20.20, een vernieuwde strategie waarbij volop de kaart van de inspiratie getrokken wordt. CASA innoveert met een volledig aangepast winkelconcept, een vernieuwend assortiment op basis van drie hedendaagse stijlen en een frisse look & feel.

De eerste Nederlandse CASA shop is gevestigd in de Utrechtse binnenstad (Achter Clarenburg), een high-traffic locatie. CASA besteedt veel aandacht aan de uitwerking van inspirerende presentaties in de winkels, waarbij klanten ideeën krijgen aangereikt voor het creëren van een gezellige thuis. Winkelmedewerkers  zullen klanten daarbij adviseren en begeleiden. “Onze klanten inspireren, hen prikkelen en laten zien wat mogelijk is met CASA producten is onze missie,” aldus CEO Giane Van Landuyt. Onze nieuwe medewerkers krijgen hiervoor de nodige opleidingen om zich zo snel mogelijk thuis te voelen in het CASA verhaal en ze zullen in geen tijd de CASA werelden, stijlen en trends leren kennen.

Tegelijk met de lancering van de fysieke winkels, zal de Nederlandse consument – naast een website & social media vol inspiratie – ook kennismaken met het CASA-webshopconcept. De Click & Collect service is al een jaar lang actief en wordt meteen ook in Nederland geïntroduceerd. Tijdens de eerste weken van juni start het bedrijf internationaal met het thuisbezorgen van meubilair. Ook in Nederland zal deze service dus vrijwel tegelijk met de lancering beschikbaar zijn.