Zondag begint in Keulen de imm cologne meubelbeurs en deze duurt tot en met de 18e januari. De organisatie roept nogmaals iedere interieurprofessional om naar de Rijnmetropool af te reizen voor deze eerste internationale meubelbeurs van het prille jaar.

Dus herhalen we bij deze wat de beurs vanaf zondag te bieden heeft aan vakbezoekers (consumenten zijn niet meer welkom tenzij vergezeld door een interieurprofessional): het centrale thema is Connecting Communities dus iedereen weer met elkaar in contact brengen op de beursvloer. De hallen zijn opnieuw ingedeeld (het zijn er ook iets minder dan wat voor de pandemie-onderbreking gebruikelijk was in Keulen) en met het beursconcept „The Circles“  draait het om netwerken en zakendoen. De voorpret bij de organisatie is groot: 750 exposanten, waarvan 640 van buiten Duitsland. De 110 Duitse deelnemers zijn helemaal een bron van vreugde voor Koelnmesse want dat zijn er meer dan de afgelopen zomereditie (eens maar nooit meer is ons verzekerd). Met de onderdelen Home, Sleep en Pure hoopt imm cologne iedere interieurprofessional te kunnen bedienen als het gaat om gericht inkopen van vernieuwende producten.

Pure – inspirerend design van hoge kwaliteit

Pure,  dat staat volgens de organisatie voor exclusief en hoogwaardig, premium merken met high-end producten voor het interieur. Inspirerend en praktisch, authentiek ontworpen met het handschrift van de fabrikant of leverancier. Als voorbeelden noemt de organisatie de merken Brühl & Sippold, Bretz, COR, Gandia Blasco, JANUA/Freifrau, Leolux, Rolf Benz, Schramm, Team7 en Walter Knoll.

Home – Inrichtingsoplossingen met een lifestyle karakter

Van slimme oplossingen voor jong wonen tot stijlvolle interieurs gericht op comfort en iets minder hoog in de boom dan Pure: dat is de omschrijving voor het gedeelte van de beurs dat Home– heet. Gericht op een bredere groep consumenten, internationaal gericht uiteraard en met namen als Actona, Polipol, Kare, Furninova, Tvilum, Hjort Knudsen, Nouvion, Schöner Wohnen Kollektion, Hasena, Gautier, Parisot en vele anderen.

Sleep – moderne Schlafwelten

Het segment Sleep staat uiteraard voor slaaptechniek gericht op goede nachtrust en een harmonieuze slaapomgeving. Matrassen en systemen met maximaal comfort, accessoires, bed textiel en namen als Badenia, Dormiente en f.a.n. frankenstolz zijn aanwezig in Keulen.

Inkoopgroepen uit heel Europa als bezoekers

U wilt namen, u krijgt namen. Naar Keulen komen onder andere XXXLutz, Micasa, KHG/Krieger, JYSK, El Corte Ingles, Alinea, BUT, Conforama, Nitori, Beter Bed Group, De Mandemarkers Groep, IKEA, Svenska Hem, Tchibo en Next. Maar ook Alliance, Begros, Europa, Garant en EK Living komen langs om in te kopen. Uiteraard zijn de zelfstandige winkeliers meer dan welkom in Keulen.

The Circles

Praten, luisteren, handen schudden, nog meer praten, appen, overleggen, weer praten en hopelijk uiteindelijk verkopen en inkopen. Daar gaat het om bij een beurs en Keulen is niet anders. Ieder jaar probeert men weer een draai te geven aan dat ontmoeten, handen schudden, schouders vast pakken en lachen om grapjes die misschien niet zo grappig zijn en dit jaar doet men dit in Keulen in The Circles. Hier wordt gegeten, gedronken, gekletst en geluisterd naar presentaties. Er staan leuke dingen voor de mensen om naar te kijken. Hier kan iedereen met elkaar zich afvragen hoe we die consumenten weer aan het kopen van meubelen krijgen, twee jaar na de pandemie hausse. Hoe gaan we de consumenten zo ver krijgen dat ze meer gaan betalen voor meubelen die nog meer gaan kosten en hoe krijgen we hen zo ver dat ze massaal kiezen voor duurzaam en circulair? De grote thema’s  uit de branche, waarover men van gedachten kan wisselen onder het genot van een Kölsch, een latte macchiato, en Gewürztraminer, een vega hapje of misschien wel een Asbach Uralt. “In het kader van Connecting Communities willen we iedereen uit de interieurbranche bij elkaar brengen op de beurs vanaf zondag voor het geven en krijgen van nieuwe impulsen voor de markt”, aldus de sympathieke beursdirecteur Bernd Sanden.

Eventprogramms is Duits, tweede naamval voor evenementenprogramma en dat is ook dit jaar omvangrijk en interessant aldus de organisatie. De Pure Talents Contest voor designstudenten met de bijbehorende prijzen op zondag (de jury ziet u hierboven) hoort daarbij, zo ook de imm cologne Summit georganiseerd in samenwerking met de beide kemphanen Verband der Deutschen Möbelindustrie (VDM) en Handelsverband Möbel und Küchen (BVDM)  plus rondleidingen langs de trends en nieuwigheden van 2024 en de Installation Circles die zijn ingericht door designstudios ter inspiratie van bezoekers. De treinen rijden weer, de boeren houden de tractoren voorlopig op stal dus op naar Keulen de komende dagen! Toegangskaarten via uw leveranciers of via www.imm-cologne.de/die-messe/tickets/tickets-kaufen .