Retail spreidt acties naar eigen zeggen maximaal

INretail, Euretco en RND roepen ondernemers op hun marketingacties vanaf zaterdag over een langere periode te spreiden. Dat voorkomt drukte in de winkelstraten en op het online kanaal. “Zaterdag komt Sinterklaas aan in ons land. Consumenten roepen we op om de cadeaus tijdig te kopen om er zeker van te zijn dat iedereen zijn aankopen ook op tijd in huis heeft. De organisaties maken van veilig winkelen topprioriteit. Samen moeten we zorgen voor een goed verloop van de komende feestdagenperiode die zeven weken duurt,” aldus de partijen die de handen ineen hebben geslagen.

Acties bewust spreiden

Door meer spreiding blijft winkelen een feestje voor iedereen. In verband met de pandemie is het belangrijk om mogelijke drukte in de retailsector in de kiem te smoren. Acties in de winkels en online worden bewust ruim gespreid over de hele feestdagenperiode van Sinterklaasintocht en de kerstdagen. Dat voorkomt pieken en te veel druk op het online kanaal en in de winkelstraten. Consumenten die thuiswerken, kunnen hun pauze gebruiken om aankopen te doen op een rustig moment en de organisaties adviseren ook de begindagen van de week te kiezen.

Winkels nemen maatregelen

Winkels maken van veiligheid topprioriteit met het strikt toepassen van de basishygiënemaatregelen, ontsmettingsmiddelen en spatschermen, het dragen van mondkapjes en het afstand houden. De retail organisaties blijven ondernemers voortdurend aansporen om alert te zijn op een veilige winkelsituatie. “Hoewel winkels een doorstroomlocatie en geen besmettingsbron zijn, blijven we consequent de noodzaak van veilige winkels onder de aandacht brengen. We gaan er alles aan doen om consumenten een prettige en veilige feestdagenperiode te bieden.”