Nadat Julia Uherek en Philipp Ferger in functie zijn getreden als Vice Presidents of Consumer Goods Fairs bij Messe Frankfurt Exhibition (1 Juni 2021) zijn ze nu druk bezig met het samenstellen van hun teams met het oog op de toekomst. Het duo is verantwoordelijk voor beurzen als Ambiente, Christmasworld, Creativeworld en Paperworld en voor toekomstige mogelijke titels en platforms.

Stap twee is het reorganiseren van de sales teams en de marketing/communicatie afdeling vanaf 1 juli 2021. Ferger zal vanaf dit moment verantwoordelijk zijn voor de strategic sales orientation van alle vakbeurzen, zowel de huidige als de toekomstige. Zoals voorheen zal Ambiente worden georganiseerd door Yvonne Engelmann voor de Living and Giving segmenten en door Thomas Kastl voor Dining. Eva Olbrich blijft verantwoordelijk voor Christmasworld en krijgt ook de leiding over Creativeworld. Bettina Bär neemt het management van Paperworld over. Susanne Schlimgen blijft voor de regionale beurzen. Michael Reichhold neemt zitting in het besturen van het nieuwe onderdeel Shared Expertise Department zodat er minder langs elkaar heen wordt gewerkt, om het direct op zijn Hollands te zeggen.

Ferger: “Ik zou hiet met name Michael Reichhold willen bedanken, die vanaf nu het onderwerp digitale omschakeling intensief zal promoten met zijn vele jaren ervaring in het beurzenlandschap. Hij heeft veel kennis van processen en systemen en daarmee bereidt hij ons voor op de toekomst. Met deze krachtige en gestroomlijnde benadering zullen we nog sneller kunnen reageren op marktontwikkelingen en de eisen van individuele klanten. We zijn zo in staat om de gewenste beurs op te zetten naar de wensen van de exposanten en bezoekers.”

Vanuit haar functie als Vice President of Consumer Goods Fairs is Uherek verantwoordelijk voor de gehele marketing communicatie van alle vakbeurzen en platforms van nu en straks. Content ontwikkelen voor sites en andere mediakanalen van zowel fysieke beurzen als digitale evenementen hoort daarbij. Yvonne Clemens blijft verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de mediacampagnes. Paralel hieraan zal de zeer sympathieke Erdmann Kilian verantwoordelijk zijn voor de media relaties betreffende alle beurzen voor consumentenproducten. Margit Herberth geeft leiding aan de nieuwe afdeling Multimedia & Data, die de juiste info voor het juiste kanaal beheert. Audio en video loopt ook via deze afdeling plus de uitingen op social media. Het nieuwe Content Department zorgt voor alle lezingen, bijprogramma’s en de vertaling naar een digitaal formaat van alle beurzen. Dit doet Dorthe Klein, die dit voorheen al deed voor Ambiente. Uherek: “Met deze reorganisatie nemen we een grote stap richting content creation en integrated communication om zo onze klanten nog meer van dienst te kunnen zijn. Met name content van klanten op sites met audio en video en het omgaan met klantendata zijn voor ons als beursorganisatie van vitaal belang. Met deze nieuwe organisatie is alles op elkaar aangesloten, ook voor de toekomst.”

Ferger and Uherek leggen verantwoording af aan Stephan Kurzawski, Senior Vice President Consumer Goods & Sales Messe Frankfurt Exhibition Hij zegt: “Met deze reorganisatie onderstrepen we opnieuw onze claim dat we een aanjager van vernieuwing en een pionier zijn binnen de beurzenbranche.Uiteraard met het oog op het zo goed mogelijk bedienen van onze klanten wereldwijd.”