Code oranje ten spijt wisten op zondag veel consumenten en interieurprofessionals de weg naar De Woonindustrie in Nieuwegein te vinden. Daar troffen de bezoekers niet alleen de nieuwste collecties op het gebied van meubelen, bedden, verlichting en accessoires maar konden ze interieuradvies vragen aan stylisten, zelf aan de slag met flatlay fotografie voor instagram en konden ze luisteren naar drie boeiende sprekers.

Martien Nijland behoeft geen introductie. De hotelhouder en televisiepersoonlijkheid gaf zijn visie op het huidige interieur: goud is in, minimalisme is uit (“Maximaliseren, mensen! Het interieur mag weer vol!”), blauw en groen zijn de kleuren van nu en hetzelfde behang hoort in de hele ruimte in plaats van op slechts een wand. Hij is wars van trends en gek op contrasten. Hij gaf ook enthousiast antwoord op vragen vanuit het publiek: “Wat voor een lamp boven een ronde tafel? Is het blad van kersenhout? Nee? Wat dan? Ei-ken? Oooh, neeeeee….vast een hele oude tafel! Nou ja, het moet in ieder geval een ronde lamp zijn. En de kap mag ook aan de binnenkant gekleurd zijn, bijvoorbeeld goud.” Hij had voor iedere vraag een persoonlijk en passend antwoord. Geen wonder dat na afloop van zijn korte beschouwingen, telkens doorspekt met voorbeelden uit zijn chateau (“Zo knap ontworpen door die architect uit 1870: van buiten allemaal uitstulpingen en torentjes, van binnen is het kaarsrecht en symmetrisch. Ik houd van symmetrie.”), veel mensen uit het publiek met de sympathieke interieurexpert op de foto wilden. Hij gaf royaal gehoor aan deze wens.

Jelena Brilllenburg Wurth gaf als Histor kleurstylist een presentatie over de trendkleuren van het verfmerk van vorig jaar en dit jaar, respectievelijk Quiet Clearing (een fris soort donkergroen) en Chinese Porcelain (koningsblauw met een mespuntje rood er in). Hoe deze kleuren met andere tinten gecombineerd kunnen worden aan de hand van drie trends en de ruimtelijke werking van kleuren kwamen ook aan bod tijdens haar presentatie.

Theo-Bert Pot is stylist, fotograaf en presentator van het programma Binnenstebuiten en aan de hand van vele voorbeelden uit zijn eigen huis en huizen die hij voor anderen heeft ingericht toonde hij hoe je ook op een bescheiden woonoppervlak en met bescheiden middellen een bijzonder interieur kunt scheppen. Hij is een groot voorstander van het hergebruiken van voorwerpen in een andere setting of met een andere functie.

Uiteraard hadden de exposanten veel om te laten zien: modulaire banken, nieuwe relaxfauteuils met vele functies, bedden met instelbaar slaapcomfort, LED verlichting met rieten of bamboe kappen, veel outdoor meubilair dat oogt alsof het ook zo binnen kan staan. Veel verrassend elegante accessoires in goud, bijzettafels met een natuursteen blad en andere trendy producten waar consumenten nu naar op zoek zijn.

U moet het als interieurprofessional gewoon zelf komen bekijken bij De Woonindustrie in Nieuwegein. Dit kan tijdens de Voorjaarsbeurs tot en met komende woensdag vanaf 10 uur in de ochtend en uiteraard op iedere maandag daarna.

Via de Instagram kanalen van Interior Business Magazine, Bedding Business Magazine en Home Deco Business Magazine deden wij zondag al LIVE verslag. De komende dagen zal dat niet ander zijn. Klik hier voor INBU_LIVE!

Redactie en crew van Interior Business Magazine, Bedding Business Magazine, Vloeren Business Magazine, Horeca Ambiance en Home Deco Business Magazine┬ázijn vandaag uiteraard aanwezig op de vakbeurs. U vindt ons in de ‘Interior Business Lounge’, op de tweede verdieping. Ria Peerdeman, Moniek Robbe, Ingmar van der Hoek, Rene Peereboom, Patricia Akkermans, Richard van der Hak, Tatum de Hulster en vele andere partners en medewerkers: ontmoet de makers van onze media merken!

Martien Meiland geeft vol passie antwoord op iedere vraag. Zo ook in de Interieur Business Lounge waar de mensen van Business Content Media aan het werk zijn.

Nieuwe vlaggen, nieuw elan: een stormachtige start van de beursdagen in Nieuwegein.

Zelfs laat in de middag was het nog gezellig op de stands. Hier zijn we bij Cartel Living. Over het aanbod later meer op deze site en in het magazine.

De sfeer zit er al goed in. Hier de mannen van ETH.