VME brengt het merk Trendhopper, bekend uit Nederland, naar Duitsland. Op 3 januari zijn de eerste pilots bij Interliving Schaumann in Kassel en Korbach met succes online gegaan. Na de succesvolle lancering volgen Interliving Thiex en Interliving MMZ in het voorjaar van 2022 als verdere pilots waarbij Trendhopper in het assortiment zal worden opgenomen.

“Trendhopper is nu al een succesvol merk in Nederland en staat voor verfrissende, inspirerende en trendsettende meubels, decoratie, woningtextiel en verlichting die aansluiten bij de laatste woontrends”, zegt Frank Stratmann, Managing Director van Einrichtungspartnerring VME, verheugd over de succesvolle presentatie. “De onderscheidende Trendhopper-collecties zijn een echte toegevoegde waarde voor onze groep. Met het merk richten wij ons optimaal tot de moderne, online-savvy en trendbewuste middenklasse. Via de website en uitgebreide social media marketing creëren we een uitstekende link naar de handel. We weten inmiddels immers allemaal dat veel klanten eerst inspiratie en informatie op internet opdoen voordat ze een meubelzaak bezoeken”, vervolgt Frank Stratmann. Trendhopper wordt in Nederland op ongeveer 20 locaties als franchisesysteem verkocht. In Duitsland worden de goederen in conceptgebieden gepresenteerd en geënsceneerd als een gelicentieerd merkconcept voor alle productgroepen. Uit de verschillende combinaties van meubelen, verlichting, decoratieartikelen en woningtextiel putten de klanten inspiratie en een perfecte totaalindruk voor hun eigen huis.

Interliving Schaumann heeft op de eerste maandag van het jaar haar 1.200 vierkante meter grote Trendhopper-verkoopruimte in Kassel en een 800 vierkante meter grote ruimte in Korbach geopend. Het assortiment is zowel divers als opwindend en omvat de productgroepen stoffering, wonen, dineren, slapen, verlichting, decoratie en woningtextiel. De bijzonderheden van het merk zijn de presentatie van de goederen aan de PoS en de diverse aanpassingsconcepten, zoals de 100-stoffencollectie voor talrijke sofa’s, fauteuils en eetkamerstoelen. Maar ook het Mix & Match concept voor tafels, eetkamerstoelen, fauteuils en tapijten, waarbij onderstellen, zitschalen, tafelpoten of afmetingen telkens met elkaar gecombineerd kunnen worden, zorgen voor een grote mate van ontwerpvrijheid bij de keuze van de bij elkaar passende woonmeubelen. Trendhopper is een allround ontzorgpakket voor de medewerkers, omdat het introductieproces door de vereniging wordt voorbereid en begeleid en het gehele concept ter beschikking wordt gesteld aan de betreffende meubelzaak – van inkoop, PoS en online reclamemateriaal tot en met een leidraad voor de perfecte presentatie en inrichting van de verkoopruimte in de winkel.

In de komende uitgave van Interior Business Magazine leest u een uitgebreid interview met VME topman Henk Voortman.