Stoov®, de Nederlandse maker en bedenker van duurzame warmtekussens staat op plek 37 in de FT1000 dankzij flinke omzetgroei en stevige marktpositie in uitdagende economische tijden. Oprichter Teun van Leijsen werd ooit geïnspireerd door zijn vrouw die het continu koud had…

Een bijzondere mijlpaal voor Stoov. De Nederlandse maker en bedenker van duurzame warmtekussens is dit jaar op plek 37 geëindigd in de FT1000. Dat is een prestigieuze lijst van de 1.000 snelst groeiende bedrijven in Europa, die de Financial Times ieder jaar publiceert. Stoov staat daarnaast op de tweede plek van de lijst met de best presterende Nederlandse bedrijven, en de derde plek voor e-commerce bedrijven.

Niek Veendrick, CEO van Stoov: “Ik ben super trots dat we zo hoog in de ranking zijn gekomen in de lijst van FT1000 Fastest Growing Companies. Stoov is sterk gegroeid in de afgelopen jaren met onze producten waarin we design, slimme technologie en duurzaamheid combineren. In Nederland en Duitsland hebben we in de afgelopen jaren met onze kussens al veel mensen kunnen verwarmen, maar we zien potentie om nog veel meer mensen warm te maken voor onze kussens, dekens en kruiken. In het afgelopen jaar hebben we vier nieuwe landen toegevoegd aan ons portfolio: Groot-Brittannië, Spanje, Frankrijk en Denenmarken. Ook in deze landen zijn de reacties op onze producten razend enthousiast, en daar zijn we uiteraard heel blij mee.”

Stoov’s succesvolle opkomst in Europa resulteerde in dubbele omzetgroei in de afgelopen 12 maanden en lanceringen in vier nieuwe markten. Stoov ziet ook in de toekomst een nog grotere vraag naar oplossingen waarmee je energie kunt besparen.

Het behalen van een top 40-positie in de FT1000 geeft Stoov de internationale erkenning als een duurzaam en toekomstbestendig merk. Veendrick: “We verwarmen wereldwijd al 750.000 mensen en dat worden er nog veel meer. Daarmee helpen we niet alleen mensen die het koud hebben, maar bieden we ook een duurzame oplossing die beter is voor de planeet.”

Over de FT1000
De FT1000 is een internationale ranglijst van succesvolle bedrijven, die sinds 2017 jaarlijks wordt gepubliceerd door de Financial Times. Bedrijven worden beoordeeld op verschillende criteria. Zo moet een bedrijf een hoofdkantoor hebben in Europa, moet het een zelfstandig bedrijf zijn en moet er sprake zijn van een flinke omzetstijging en organische groei.

‘We warm people, not the planet’
Stoov, het bedrijf met de missie mensen op te warmen in plaats van de planeet, is opgericht in Nederland in 2014 door Teun van Leijsen. Hij werd geïnspireerd door zijn vrouw die het continu koud had. Met het gebruik van draadloze infrarood technologie, gerecyclede en recyclebare materialen, heeft Stoov een aantal stijlvolle en duurzame producten kunnen neerzetten. Met de drie verschillende warmtesettings kun je jezelf gemakkelijk verwarmen waar je maar wilt zonder dat je de ruimte om je heen hoeft te verwarmen.