Ook bij het Italiaanse meubelmerk MaxDivani heeft men inmiddels door dat moderne consumenten niet meer letterlijk en figuurlijk op het scherpst van de snede willen zitten. Men wil rond, zacht en in wit, taupe, groen of terracotta gekleurde stoelen en banken wegzakken als de kwaliteiten van een zitmeubel en de nieuwe collectie van Maxdivani bevat deze eigenschappen volop.

“Als een warme omhelzing”, zo omschrijft het merk de ronde vormen van de fauteuils Perla (hierboven), Chicca en Ember (waarvan de laatste twee geen pootjes hebben en nog lager op de grond staan). De bank Bonbon (helemaal bovenaan) heeft ingesnoerde armleggers die doen denken aan getuite lippen. Zelf houdt de fabrikant het op snoepjes, vandaar de naam. De ronde Menfi koffietafels staan ook laag bij de grond en het grootste model oogt als een reuzentrommel van de fanfare in de laagste uitvoering. Er zijn vier hoogten verkrijgbaar.

Ook de KEA poef (De I is slim weggelaten) en de Dana fauteuil (hierboven) drukken zacht en rond zonder omtrekkende bewegingen direct uit. Bij Dana zitten de zitting en de rugleuning met banden aan elkaar vast die (niet ontoevallig) doen denken aan de banden van de Bonbon. Ook de grote modulaire banken Sospiro, Percy en de hieronder afgebeelde Panuma (deze is gebaseerd op openvallende bloemblaadjes, aldus de fabrikant) hebben geen enkele scherpe hoek of minimalistische benadering: alles is zacht, rond en fluffy als een behaaglijk schild tegen de onzekere en boze buitenwereld. De Chicca kan ook aan elkaar worden gekoppeld tot een bank met diverse tussenmodules (helemaal onderaan).