De huidige periode stemt soms somber, maar geeft ook nieuwe impulsen. Zo betreurt Leolux het (net als vele andere exposanten en bezoekers) dat de Salone in Milaan dit jaar niet doorgaat, maar biedt de Limburgse fabrikant een mooi alternatief: online meubeladvies voor klanten van haar partners (detaillisten, architecten en designers).

Het bedrijf had de techniek al getest bij de trainingssessies die het online geeft en de productpresentaties die ook digitaal op afstand plaatsvinden. Via Zoom/Skype/Facetime vanuit de 2.000 vierkante meter grote showroom van de fabrikant is gebleken dat dit een goed functionerende plaatsvervanger is voor het niet doorgaan van Milaan. Leolux biedt deze trainingen en presentaties nog steeds aan en roept partners die interesse hebben zich aan te melden.

Hierop voortbordurend zag men in Venlo ook in dat deze methode ook aangewend kan worden voor het presenteren van het merk en de collecties aan de klanten van de partners. Wanneer een klant meer wil weten over een model of een serie of wanneer er technische vragen zijn dan staat er altijd een medewerker van het sales team klaar om te assisteren vanuit de showroom in de fabriek. Gewoon via Zoom/Skype/Facetime een verbinding maken en de partner, de klant en de medewerker kunnen aan de slag. Wordt er naar prijzen gevraagd, dan verwijst de fabrikant altijd naar de partner… Leolux is er van overtuigd dat deze service zal bijdragen aan het ombuigen van leads naar orders, plus dat het de partner de kans geeft modellen te tonen die niet tot zijn beschikking staan.

Neem contact op met Leolux voor details.