Stromen bezoekers van over de hele wereld. intensieve handelsbesprekingen, een goede sfeer en veel inspiratie: met 44.000 bezoekers en 2.400 deelnemers uit 129 landen was de textielbranche weer ouderwets te gast in Frankfurt vorige week. Circulariteit, duurzaamheid en de noodzaak om materialen en producten te certificeren speelden een grote rol tijdens deze editie.

De 44.000 bezoekers kwamen af op een alomvattend overzicht van de nieuwste garens, meubelstoffen en decoratieve stoffen, functioneel textiel, outdoor stoffen, kunstleer en behang. Maar ook voor de nieuwste ontwikkelingen in bedden, matrassen, gordijnen, bed- en badtextiel en kussens. De top 10 wat betreft het land van herkomst van de exposanten: China, India, Turkije, Pakistan, Italië, Duitsland, Spanje, Portugal, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Waar kwamen de meeste bezoekers vandaan? Duitsland, Italië, Turkije, de Verenigde Staten, Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Spanje, Pakistan, India en Griekenland.

“Heimtextil is op een krachtige wijze teruggekeerd in januari en heeft de seinen op groen gezet voor een succesvol handelsjaar met deelnemers uit 129 landen”, aldus Detlef Braun, bestuurslid van Messe Frankfurt. “In vergelijking met 2020 is deze editie nog veel internationaler geweest met nog meer Italiaanse, Turkse, Spaanse en Griekse inkopers. Het bewijst eens te meer dat Heimtextil de internationale place to be is voor de textielbranche, ondanks de geografische uitdagingen van dit moment. Zowel voor nieuwe handelscontacten als voor het samen herdefiniëren van supply chains en het oplossen van bottlenecks in de productie.” Meer over deze zeer gunstig gestemde editie van Heimtextil leest u binnenkort in onze bladen.