JYSK heeft woensdag onder grote belangstelling een nieuwe winkel geopend in Purmerend. De winkel was meteen goed voor een record: nooit eerder werd er op een openingsdag in Nederland zoveel verkocht als in Purmerend.

Het oude omzetrecord van JYSK in Nederland stond sinds 2010 op naam van de nabijgelegen winkel in Hoorn. Even na 16.00 uur werd dat record in Purmerend al verbroken.

De nieuwste winkel van JYSK – nummer 101 in Nederland – bevindt zich op bedrijventerrein de Baanstee-West. Daar is een voormalig garagepand getransformeerd tot de nieuwste winkellocatie in Purmerend op het gebied van huis, tuin en vrije tijd.

JYSK was woensdag 10 mei de eerste winkel die er zijn deuren opende en vierde dat met een koffiekar, koeken, muziek en feestelijke aanbiedingen. Sales & Marketing Manager Joanne Uenk is blij met het warme welkom. “Purmerend zat echt te wachten op een winkel van JYSK. Dat merkten we al aan de enthousiaste reacties die we kregen toen we bekendmaakten dat we de winkel gingen openen.”

Mogelijk dat ook de weersverwachting een handje heeft geholpen op de openingsdag. “Door het frisse en vooral natte voorjaar komt het tuinseizoen dit jaar langzaam op gang. Voor komend weekend is eindelijk een beetje warm en zonnig weer voorspeld”, zegt Uenk.

Onder de meest verkochte producten in Purmerend zitten veel tuinartikelen. Zo waren de loungeset ULLEHUSE en tuinstoel UBBERUP erg populair op de openingsdag, evenals de tuinkussens. “Hopelijk is de succesvolle opening in Purmerend ook het startschot van een heel mooi tuinseizoen”, zegt Uenk.

De nieuwe winkel in Purmerend is ingericht volgens het nieuwste winkelconcept en heeft onder meer een houtlook vloer en sfeervolle verlichting. Er zijn drie voorbeeldkamers, ingericht volgens de laatste trends en collecties van JYSK. In een grote matrasstudio kunnen klanten producten uitproberen en advies krijgen van professioneel opgeleide winkelmedewerkers.

Na de opening in Purmerend heeft JYSK 101 winkels in Nederland. De Deense retailer wil de komende jaren verder doorgroeien in Nederland, om zo nog dichter bij de klant te zijn. Daarnaast worden alle bestaande winkels omgebouwd naar winkelconcept 3.0.