Wat een editie viel er afgelopen vrijdag op de mat, he? Wij zijn er ongelooflijk trots op. Editie #21 van Interior Business Magazine draait bijna volledig om de Meubelbeurs Brussel. Het reilen en zeilen van de Belgische industrie wordt onder de loep genomen in tien interviews met fabrikanten. Een aantal exposanten van de beurs komt aan het woord: BKS vertelt over dealerondersteuning en het maken van maatwerk en ook House of Sakk geeft een voorproefje. Bijgevoegd was de exportcatalogus van Belgofurn, een gids in Belgian Furniture, waarin bijna veertig bedrijven zich voorstellen en de segmenten Design, Popular en Sleep. Hoofdredacteur Rieneke Kok vertelt in haar voorwoord over het combineren van het zakelijke en het aangename, iets waar ze op de Meubelbeurs Brussel bijzonder goed in zijn. Lees het voorwoord alvast hieronder.

Het zakelijke en het aangename

In de zomer interviewde ik tien Belgische meubelfabrikanten over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar en over hoe zij reageren en anticiperen op een veranderende markt. Die interviews  vonden plaats op uitnodiging van exportorganisatie Belgofurn. We zaten in Deerlijk, bij meubelzaak Gaverzicht, in het hart van West Vlaanderen, een regio waar veel van de Belgische industrie is gevestigd.

Dit jaar ging het net even anders dan voorheen. Jaarlijks de balans opmaken met Belgische fabrikanten doe ik al meer dan tien jaar. Dit jaar deed ik dat, samen met mijn collega Richard, voor het eerst onder de vlag van Interior Business Magazine. Tegenover ons zat Kevin Snyders, de nieuwe man van Belgofurn.

Ons magazine viert bijna haar eerste verjaardag en Kevin zit nu bijna één jaar op zijn plek. Dat was anders, maar wat (gelukkig) nooit veranderd bij een afspraak met Belgische klanten is dat er tijd wordt genomen. Dat het aangename met het zakelijke wordt gecombineerd en dat een lunch niet gewoon een dubbele bruine boterham met een kroket of uitsmijtertje is. En waarom niet met een glaasje wijn erbij? Als ik een generalisatie mag maken over Belgen, vind ik het opvallend hoe zorgvuldig een Belg werkt aan het opbouwen van relaties en partnerships met hun klanten, onder meer door het zakelijke aangenaam te maken. Ik vind het bewonderenswaardig.

Een conclusie die valt te trekken uit de tien interviews, is dat de Belgische industrie weliswaar is ingericht op volumes, maar dat ze prima in staat is maatwerk te leveren en een product te personaliseren. De interviews lees je verspreid door deze editie.

Die aanstaande eerste verjaardag van Interior Business vieren we trouwens op de Meubelbeurs van Brussel. Combineer het zakelijke met het aangename en komt vooral met ons proosten! Je vindt ons in hal 8, stand 415.

Kies hier uw abonnement

nieuwsbrief

Alternatief e-mailadres

Privacyverklaring

12 + 6 =